Szkolenia

Poniżej znajduje się lista realizowanych przeze mnie tematów szkoleń – programy mogą zostać zmodyfikowane i dostosowane pod potrzeby placówki. Aby zapoznać się z programem szkolenia, kliknij w jego tytuł.

I. SZKOLNE
  1. Edukacja zdana – jak wspierać innych i chronić siebie?
  2. Być zdalnym wychowawcą.
  3. Zdalna terapia pedagogiczna okiem praktyka bez uzdolnień technicznych.
  4. Pedagog zdalny w akcji. Rzecz o działalności wychowawczej, wspierającej i korygującej w komunikacji zapośredniczonej.
II. PSYCHOLOGICZNE
  1. Antykruchość – wyzwanie pedagogiczne?
  2. Zagubieni w szkole. Inne spojrzenie na trudności wychowawcze.
  3. Rozumienie żałoby dziecka/nastolatka.
  4. Metoda self-reg w praktyce psychopedagogicznej:   
    Część I: Mózg trójjedyny, a zjawisko samoregulacji.
    Część II Metoda self-reg w praktyce psychopedagogicznej Implikacje dla pracy z grupą.
  5. Mózg, emocje osobowość (WWR). Wprowadzenie w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości.
  6. Dziecko, rozwój, emocje. Dziecko, emocje, rozwód.
  7. Zaburzenia emocjonalne okresu wczesnego dzieciństwa (program otwarty).
    webinar
  8. Stres. Jak chronić siebie i wychowanków?
  9. Samoocena i poczucie wartości własnej.
  10. Samoocena i poczucie wartości własnej w praktyce pedagogicznej.
  11. Stres zawodowy osób świadczących profesjonalną pomoc.
  12. Stres i wypalenie zawodowe w zawodach pomocowych. Symptomy, metody prewencyjne. Sposoby i zasoby.
  13. Stres w trudnych czasach. Jak chronić siebie i uczniów przed drastycznymi skutkami zmian w funkcjonowaniu społecznym.
  14. Kompetencje emocjonalne w pracy nauczyciela/wychowawcy.
III. PROBLEMY WYCHOWAWCZE
  1. Szkolne gry uczniów, nauczycieli, rodziców.
  2. Konflikty.
  3. Jak uczyć i wychowywać dziecko z zaburzeniami zachowania.
  4. Behawioralne i emocjonalne zaburzenia dzieci i młodzieży.
  5. Agresja i przemoc szkolna.
  6. Zachowania opozycyjno-buntownicze. Zaburzenia zachowania.
IV. TEMATYKA WYCHOWAWCZA
  1. Klasa jako grupa a oddziaływania wychowawcze.
  2. Jak efektywnie pracować z klasą będącą zbiorem indywidualności o różnych możliwościach i preferencjach.
  3. Trudności w uczeniu się jako źródło problemów w przystosowaniu szkolnym uczniów, czyli tam i z powrotem.
  4. Poznać siebie – zrozumieć innych. Zasoby osobiste w pracy nauczyciela-wychowawcy.
  5. Pedagogika pozytywna.
  6. Osobowość, a wychowanie i nauczanie.
  7. Każde dziecko ma potencjał.
V. DYDAKTYKA
  1. TESTOMANIA. Rozpoznawanie i diagnozowanie potencjałów i typów osobowości, strategii uczenia się, myślenia, pracy, komunikacji.
  2. Skuteczne metody i techniki uczenia się.
  3. STONOGA, SKOCZEK I INNE HISTORIE. Jak efektywnie pracować z uczniami o różnych potrzebach, zdolnościach i temperamentach?
  4. Praca z uczniem zdolnym.
  5. Jak wspierać ucznia w uczeniu się?
    – Część I: Jak wspierać ucznia w uczeniu się? Obszary alternatywne.
    – Część II: Jak wspierać ucznia w uczeniu się? Aspekty praktyczne.
  6. INDYWIDUALIZACJA. Na jakich obszarach opierać indywidualne podejście do ucznia (pacjenta, wychowanka)?
  7. Poradnik przetrwania, czyli dzieci i młodzież w kłopocie.
  8. Techniki motywujące i angażujące do nauki.
  9. Dialog motywujący.
  10. Motywacja w czterech odsłonach (lub na cztery sposoby) i coś jeszcze.
  11. Zaburzenia koncentracji u dzieci i młodzieży.
  12. Zaburzenia koncentracji uwagi.
VI. PROBLEMATYKA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
  1. Rodzina wieloproblemowa jako specyficzne środowisko wychowawcze.
  2. Praca z uczniem z rodziny dysfunkcjonalnej i zmarginalizowanej.
  3. Współpraca z rodzicami.
  4. GDY RODZIC STAJE SIĘ ROSZCZENIOWY: Współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo.
VII. ZABURZENIA ROZWOJOWE
  1. Zespół Aspergera:
    – Część I: Zespół Aspergera – strategie wspierania ucznia.
    – Część II: Zespół Aspergera w okresie dojrzewania. Wzloty, upadki i cała reszta.
    – Część III: Seksualność nastolatków z Zespołem Aspergera. Wybrane zagadnienia w oparciu o założenia terapii behawioralno-poznawczej.
  2. Zespół Aspergera – wybrane zagadnienia w oparciu o założenia terapii behawioralno-poznawczej.
  3. Zespół Aspergera/spektrum autyzmu. Skrzynka z narzędziami.
  4. ADHD w teorii i praktyce.
  5. Praca z uczniem z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy).
  6. Depresja u nastolatków. Zachowania samobójcze. Czynniki chroniące w zachowaniach problemowych młodzieży.
  7. Interwencja kryzysowa w szkole.
  8. Kryzysy i potrzeby rozwojowe ucznia w okresie dojrzewania.
VIII. POZOSTAŁE
  1. ZABAWA TKWI W NLP. ABC technik neurolingwistycznego programowania mózgu w praktyce szkolnej.         
  2. Na przekór przeciwnościom losu. Koncepcja resilience w praktyce pedagogicznej.
  3. DZIECKO ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE. Wspomaganie rozwoju za pomocą treningu umiejętności wykonawczych.              
  4. AUTORYTET NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY. Umiejętności wychowawcze, kompetencje osobiste.
  5. Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela i wychowawcy.  
  6. KALEJDOSKOP TEMPERAMENTÓW. Jak współpracować z kimś, kogo trudno zrozumieć. Jak zrozumieć kogoś, z kim trudno współpracować?
  7. Śmiej się i ucz. Sposoby wykorzystania humoru w nauczaniu.
  8. Temperament i osobowość.     
  9. Kubuś puchatek i przyjaciele ze stumilowego lasu. Kim są?    
  10. Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży.      
  11. Kreatywność w pracy nauczyciela/wychowawcy.       
  12. Wychowanie do wartości.        
    – Wersja dla rodziców.
  13. Spotkania z rodzicami.
IX. W PRZYGOTOWANIU
  1. Życie w szkolnej klasie. Jak poprawiać relacje i zapobiegać przemocy.
  2. Nastolatki – zdolne, ale rozkojarzone.
  3. Jak wszechstronnie rozwijać zdolności dziecka.