Poniżej znajduje się lista realizowanych przeze mnie tematów szkoleń – programy mogą zostać zmodyfikowane i dostosowane pod potrzeby placówki. Aby zapoznać się z programem szkolenia, kliknij w jego tytuł.
I. SZKOLNE
II. PSYCHOLOGICZNE
- Antykruchość – wyzwanie pedagogiczne?
- Zagubieni w szkole. Inne spojrzenie na trudności wychowawcze.
- Rozumienie żałoby dziecka/nastolatka.
- Metoda self-reg w praktyce psychopedagogicznej:
– Część I: Mózg trójjedyny, a zjawisko samoregulacji.
– Część II Metoda self-reg w praktyce psychopedagogicznej Implikacje dla pracy z grupą. - Mózg, emocje osobowość (WWR). Wprowadzenie w tematykę ewolucji i wczesnego rozwoju mózgu, emocji i osobowości.
- Dziecko, rozwój, emocje. Dziecko, emocje, rozwód.
- Zaburzenia emocjonalne okresu wczesnego dzieciństwa (program otwarty).
– webinar - Stres. Jak chronić siebie i wychowanków?
- Samoocena i poczucie wartości własnej.
- Samoocena i poczucie wartości własnej w praktyce pedagogicznej.
- Stres zawodowy osób świadczących profesjonalną pomoc.
- Stres i wypalenie zawodowe w zawodach pomocowych. Symptomy, metody prewencyjne. Sposoby i zasoby.
- Stres w trudnych czasach. Jak chronić siebie i uczniów przed drastycznymi skutkami zmian w funkcjonowaniu społecznym.
- Kompetencje emocjonalne w pracy nauczyciela/wychowawcy.
III. PROBLEMY WYCHOWAWCZE
IV. TEMATYKA WYCHOWAWCZA
- Klasa jako grupa a oddziaływania wychowawcze.
- Jak efektywnie pracować z klasą będącą zbiorem indywidualności o różnych możliwościach i preferencjach.
- Trudności w uczeniu się jako źródło problemów w przystosowaniu szkolnym uczniów, czyli tam i z powrotem.
- Poznać siebie – zrozumieć innych. Zasoby osobiste w pracy nauczyciela-wychowawcy.
- Pedagogika pozytywna.
- Osobowość, a wychowanie i nauczanie.
- Każde dziecko ma potencjał.
V. DYDAKTYKA
- TESTOMANIA. Rozpoznawanie i diagnozowanie potencjałów i typów osobowości, strategii uczenia się, myślenia, pracy, komunikacji.
- Skuteczne metody i techniki uczenia się.
- STONOGA, SKOCZEK I INNE HISTORIE. Jak efektywnie pracować z uczniami o różnych potrzebach, zdolnościach i temperamentach?
- Praca z uczniem zdolnym.
- Jak wspierać ucznia w uczeniu się?
– Część I: Jak wspierać ucznia w uczeniu się? Obszary alternatywne.
– Część II: Jak wspierać ucznia w uczeniu się? Aspekty praktyczne. - INDYWIDUALIZACJA. Na jakich obszarach opierać indywidualne podejście do ucznia (pacjenta, wychowanka)?
- Poradnik przetrwania, czyli dzieci i młodzież w kłopocie.
- Techniki motywujące i angażujące do nauki.
- Dialog motywujący.
- Motywacja w czterech odsłonach (lub na cztery sposoby) i coś jeszcze.
- Zaburzenia koncentracji u dzieci i młodzieży.
- Zaburzenia koncentracji uwagi.
VI. PROBLEMATYKA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
VII. ZABURZENIA ROZWOJOWE
- Zespół Aspergera:
– Część I: Zespół Aspergera – strategie wspierania ucznia.
– Część II: Zespół Aspergera w okresie dojrzewania. Wzloty, upadki i cała reszta.
– Część III: Seksualność nastolatków z Zespołem Aspergera. Wybrane zagadnienia w oparciu o założenia terapii behawioralno-poznawczej. - Zespół Aspergera – wybrane zagadnienia w oparciu o założenia terapii behawioralno-poznawczej.
- Zespół Aspergera/spektrum autyzmu. Skrzynka z narzędziami.
- ADHD w teorii i praktyce.
- Praca z uczniem z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy).
- Depresja u nastolatków. Zachowania samobójcze. Czynniki chroniące w zachowaniach problemowych młodzieży.
- Interwencja kryzysowa w szkole.
- Kryzysy i potrzeby rozwojowe ucznia w okresie dojrzewania.
VIII. POZOSTAŁE
- ZABAWA TKWI W NLP. ABC technik neurolingwistycznego programowania mózgu w praktyce szkolnej.
- Na przekór przeciwnościom losu. Koncepcja resilience w praktyce pedagogicznej.
- DZIECKO ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE. Wspomaganie rozwoju za pomocą treningu umiejętności wykonawczych.
- AUTORYTET NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY. Umiejętności wychowawcze, kompetencje osobiste.
- Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela i wychowawcy.
- KALEJDOSKOP TEMPERAMENTÓW. Jak współpracować z kimś, kogo trudno zrozumieć. Jak zrozumieć kogoś, z kim trudno współpracować?
- Śmiej się i ucz. Sposoby wykorzystania humoru w nauczaniu.
- Temperament i osobowość.
- Kubuś puchatek i przyjaciele ze stumilowego lasu. Kim są?
- Zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży.
- Kreatywność w pracy nauczyciela/wychowawcy.
- Wychowanie do wartości.
– Wersja dla rodziców. - Spotkania z rodzicami.
IX. W PRZYGOTOWANIU
- Życie w szkolnej klasie. Jak poprawiać relacje i zapobiegać przemocy.
- Nastolatki – zdolne, ale rozkojarzone.
- Jak wszechstronnie rozwijać zdolności dziecka.